UCHWAŁA NR XX / 198 / 2004
RADY MIEJSKIEJ KRZYWINIA
z dnia 29 grudnia 2004roku
U c h w a ł a b u d ż e t o w a n a 2 0 0 5 r o k
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, 9 lit. „d”, pkt 10 , art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / tekst jednolity z 2001 roku Dz.U Nr 142, poz.1591 ze zmianami / oraz art.109 , 110 ust.1, art. 116 art. 122 , art. 124 , art. 128 ust . 2 art.134 ust.3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych / tekst jednolity z 2003 roku Dz.U. Nr 15 poz.148 ze zmianami/.
R a d a M i e j s k a u c h w a l a , c o n a s t ę p u j e :
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości 15.902.363 zł
Zgodnie z załącznikiem Nr. 1 do uchwały,
w tym:
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań
bieżących zgodnie z zał. nr 7 do uchwały
a/ z zakresu administracji rządowej w kwocie 1.468.912 zł
b/ z zakresu innych zadań zleconych gminie - zł
- dotacje celowe otrzymywane z budżetu państwa na realizację
własnych zadań bieżących gminy w kwocie 185.700 zł
- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
w kwocie 110.000 zł
- subwencja ogólna z budżetu państwa 9.022.960 zł
z tego:
a) część wyrównawcza 2.365.338 zł
b) część oświatowa 6.657.622 zł
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 15.727.363 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały ,
w tym:
- wydatki na realizację zadań bieżących z budżetu państwa
zgodnie z zał. nr 7 do uchwały
a/ z zakresu administracji rządowej w kwocie 1.468.912 zł
b/ z zakresu innych zadań zleconych gminie -
- wydatki na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania
problemów alkoholowych 110.000 zł
- dotacja dla instytucji kultury - biblioteka 330.000 zł
- wydatki na pomoc finansową 100.000 zł
2. W wydatkach ustalonych w punkcie 1 wyodrębnia się:
a/ wydatki bieżące w kwocie 14.747.363 zł
w tym na:
- obsługę długu w kwocie 90.000 zł
b) wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 980.000 zł
§ 3
Określa się wykaz inwestycji realizowanych przez gminę w roku budżetowym oraz wysokość nakładów inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem nr 3 do uchwały.
Określa się wykaz wieloletniego programu inwestycyjnego oraz wysokości nakładów
inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały.
§ 4
1. Planowaną nadwyżkę dochodów nad wydatkami przeznacza się na spłatę
zaciągniętych kredytów.
2. Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu określa załącznik nr 5
do uchwały.
§ 5
W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 100.000 zł
Oraz rezerwę celową w kwocie 200.000 zł.
§ 6
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z zał. nr 6 do uchwały.
§ 7
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do:
1. - dokonywania zmian w planie wydatków polegające na przeniesieniach
planów wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach
każdego działu, w tym również wynagrodzeń ,pochodnych od wynagrodzeń
oraz wydatków inwestycyjnych,
- zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie
występującego w ciągu roku deficytu budżetu do wysokości 300.000 zł
w roku budżetowym,
- lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych
bankach, niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
- spłat zobowiązań gminy.
2. Ustala się kwotę 2.500.000 zł do której Burmistrz może samodzielnie
zaciągać zobowiązania.
§ 8
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 9
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i obowiązuje od 1 stycznia 2005r.