Uchwała Nr XV/99/2007 |
Rady Miejskiej Krzywinia |
z dnia 20 grudnia 2007r. |
w sprawie : uchwalenia budżetu miasta i gminy na 2008 rok |
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 86, 165, 166, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) |
Rada Gminy uchwala co następuje: |
|
|
§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu na rok 2008 w wysokości |
24 865 064 |
zł |
z tego: |
|
|
- dochody majątkowe w kwocie: |
2 985 064 |
zł |
- dochody bieżące w kwocie: |
21 880 000 |
zł |
2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały. |
|
|
3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności: |
|
|
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości: |
4 025 584 |
zł |
zgodnie z załącznikiem Nr 3 |
|
|
2) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy |
271 992 |
zł |
|
|
|
§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości: |
26 134 050 |
zł |
zgodnie z załącznikiem Nr 2 |
|
|
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują: |
|
|
1) wydatki bieżące w wysokości: |
19 742 850 |
zł |
w tym na: |
|
|
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń |
9 814 560 |
zł |
b) dotacje |
475 600 |
zł |
- podmiotowa dla niepublicznych jednostek systemu oświaty |
105 600 |
zł |
- podmiotowa dla instytucji kultury |
370 000 |
zł |
c) wydatki na obsługę długu |
240 000 |
zł |
2) wydatki majątkowe w wysokości: |
6 391 200 |
zł |
zgodnie z załącznikiem Nr 4. |
|
|
3. Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008 -2010, zgodnie z załącznikiem Nr 5. |
|
4. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje: |
|
|
1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości: |
4 025 584 |
zł |
zgodnie z załącznikiem Nr 3 |
|
|
2) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie umów lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości: |
522 200 |
zł |
zgodnie z załącznikiem Nr 6 |
|
|
|
|
|
§ 3. 1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie: |
120 000 |
zł |
i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości: |
120 000 |
zł |
2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości: |
1 000 |
zł |
|
|
|
§ 4. 1. Deficyt budżetu w kwocie: |
1 432 000 |
zł |
zostanie sfinansowany przychodami z tytułu pożyczek i kredytów. |
|
|
2. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik Nr 7. |
|
|
|
|
|
§ 5. Tworzy się rezerwy: |
|
|
1) ogólną w wysokości |
150 000 |
zł |
2) celowe w wysokości : |
160 000 |
zł |
z tego: |
|
|
- na oświatę |
135 000 |
zł |
- na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego |
5 000 |
zł |
- z tytułu poręczenia |
20 000 |
zł |
§ 6. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości: |
|
1) przychody |
53 000 |
zł |
2) wydatki |
53 000 |
zł |
zgodnie z załącznikiem Nr 8. |
|
|
|
|
|
§ 7. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie: |
3 341 966 |
zł |
z tego na: |
|
|
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu |
600 000 |
zł |
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu |
1 268 986 |
zł |
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów |
1 472 980 |
zł |
|
|
|
§ 8. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań: |
|
|
1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określonych w załączniku Nr 5; |
|
2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym |
|
|
|
|
§ 9. Upoważnia się Burmistrza do: |
|
|
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości: |
600 000 |
zł |
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu za wyjątkiem zmian kwot wydatków majątkowych i zmian dotacji |
|
3) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym |
|
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu. |
|
|
|
|
§ 10. Ustala się łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym 2008 w wysokości: |
20 000 |
zł |
z tego, poręczeń do kwoty: |
20 000 |
zł |
|
|
|
§ 11. Ustala się kwotę 2.500.000 zł, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania. |
|
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy. |
|
|
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. |
|
|
|
|
|
|
|
Przewodniczący Rady Miejskiej |
|
|
/-/ Roman Majorczyk |
|
|